Mama & Abah Zahin Bersatu

Daisypath Anniversary tickers

budak hensem semakin membesar

Daisypath Happy Birthday tickers

Saturday, March 20, 2010

setengah jam melalak

u all, bukan aku ok yang melalak.anak aku, si zahin tu..dia leh melalak sejam setengah taknak berhenti..adus, tak penah2 dibuat perangai macam tue..mcm nie alkisah dia..

semalam, ari jumaat, aku anta zahin kat umah makcik belah abah zahin. mak mertua aku g amek injection sbb nak g umrah kan..makanya si zahin tue kenala tinggal ngan orang sekejap. aku ingat zahin ok la dengan orang kan sbb selama nie, saper pun amek dia, dokong dia, tak penah dia nangis..hati aku pun berat jugak sebenarnya..maklumlah, naluri seorang ibu kan..susah nak lepaskan anak dia pada orang lain..

makanya, jam 7.30 pg aku anta la si zahin ke rumah makcik abah zahin nie..dari pagi ke jam 11pg lebih kurang gitu, elok dia main..da nak masuk tengahari, dia ngantuk..dari situ mula la episod dia melalak taknak berhenti..dibagi susu, tak mo menyusu, di dodoikan, taknak, di dokong, melalak, bawa jalan luar pun tak nak. abis daya da..makcik abah zahin pun telefon la abah zahin. abah zahin tepon aku. aku dpt panggilan jer, terus berjurai2 air mata aku nie ha..da dapat agak da weh...adushhhh...

laju2 aku kemas beg, aku cabut dari opis..smpat mesej je kat pegawai mengatakan aku terpaksa balik...

smpai umah, nenek zahin da smpai dulu..elok lena tido kat pangkuan nenek dia..

nenek zahin cerita kat aku, zahin nampak je muka nenek dia, dpat je kat nenek dia, zahin punyer la peluk, punyer la cium nenek dia..tak mo lepas..ko bayangkan la betapa rindunya zahin kat nenek dia..ngan aku pun tak penah dia buat mcm tue kan...tak penah2 dia tido kat pangkuan, dia leh tido kat pangkuan semalam..betapa penatnya dia menangis..

bawa balik rumah, aku tinggalkan dia kejap kat depan tv..da melalak balik..dia ingat aku nak tinggalkan dia lagi..sudahnyer seharian la aku dok dpn mata dia..

mcm ne aku nak tinggalkan zahin kat pengasuh lain bila nenek dia g umrah nanti??
lagi haru la aku dibuatnya...

1 comment:

  1. oi, follow la aku dol...nnt aku follow ko blik..malu dowh sikit je org follow, hahah

    ReplyDelete