Mama & Abah Zahin Bersatu

Daisypath Anniversary tickers

budak hensem semakin membesar

Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, March 3, 2010

Perkembangan si LITTLE HERO



ahmad zahin b. mohd fahmi,lahir pada 17.09.2009,seberat 3.87kg,jam 3.17pg, 50cm di HUKM, CHERAS



zahin seusia 2hari.



zahin kena tahan wad. masa ni kat hospital pekan, pahang sbb jaundice yg tinggi. kalau tak silap, masa ni usia dia 7hari. masa nie, hari raya kedua..(beraya di hospital, sian aku..)



mata zahin kena tutup sbb nak dijemur dibawah lampu. da mcm otomen tarro anak aku nie..sian dia..kuning dia cecah bacaan 300 tu..tinggi betul. nasib baik tak kena tukar darah..



yeah, sudah pulang ke rumah (KL)..masa nie zahin masih ada kuning nyer lagi..



zahin sekarang..

Alhamdulillah, setelah mengharungi saat mengandungkan zahin sehingga 9bulan 10 hari..mengharungi saat perit melahirkan dia..saat perit melihat dia tiap hari menangis kena amik darah, akhirnya zahin membesar dengan sihat diketika ini. ALHAMDULILLAH sangat2..

bulan pertama & kedua, biasa jer perkembangan dia..tiap minggu berulang alik ke hospital gara2 kuning zahin sehingga 40hari..lama giler..pasni tobat aku nak makn fast food ketika mengandung..

bulan ketiga, meragam sikit2..penah satu aritu aku terpaksa balik keje awal gara2 zahin menangis takmo berhenti. elok aku smpai umah, terus senyap..

bulan ke4, zahin meniarap. mulut pun da mula bising..ntah apa dia ckp, aku tak faham. da kenal mama dan abah dia..da mula senyum bila diagah..

5bulan, meniarap sambil pusing2 badan dia..suka sangat dibawa berjalan. masih menyusu badan tapi malam je la. tabiat dia, kalu nak tido, kena bg susu badan, baru lena. tu pun, kena melekap..adush, letih mamanyer nie..takleh kemana-mana....

perkara yang dia sangat suka dari dia lahir sehingga sekarang adalah MANDI DAN DIBAWA BERJALAN..muahahaha..bab mandi, ikut abah dia, bab jalan, ikut mama dia..ngetngetnget..lagi satu perkara yang tak berubah dari dia lahir adalah time tido dia. time maghrib tue la time dia nak tido..kalu kita tak layan dia yg nak tido tue, mau ngamuk..nak taknak, layankan jer...



tengok la gaya dia tido..da tak berbantal da..


aperpun, sangat seronok tengok perkembangan tumbesaran anak sendiri..satu anugerah yang tak ternilai harganya..
*p/s tak faham, mcm ner leh dorang buang anak sesuka ati, dera anak smpai mati..dorang ni takde hati perut ker???dorang tak sakit agaknyer masa melahirkan tue..isk,isk,isk, minta simpang la...anak aku, nyamuk nak gigit, aku dapat nyamuk tue, aku bunuh spenuh hati..bayangkan la mcm ner aku protect anak aku tue...(emo la plak)


No comments:

Post a Comment