Mama & Abah Zahin Bersatu

Daisypath Anniversary tickers

budak hensem semakin membesar

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, March 18, 2010

CITRAWARNA 2008

dulu, tahun 2008, aku involved kan diri aku dengan dunia tarian. aku memang minat pun menari2 nie..peluang tiba msa aku keje kat moa, putrajaya. kena menari tuk pesta sukan kementerian. so, menari tuk kementerian la kononnye..abis je pesta sukan, rasa nak menari tue masih ada. makin menebal. rasa seronok gile dapat menari. join group abg awie yang mana abg awie tue la cikgu tarian kitaorg (team moa) masa pesta sukan tempoh ari. abg awie buka kelas kat putrajaya. mula2 masuk, segan, malu, rendah diri, semua ada la..tapi kuatkan semangat.. yela, semua orang baru2 belajar mana ada yang da pandai..kena bertatih dulu kan..mcm tu gak aku pk..

mula2 join kelas dengan jack..berdua ke kelas malam2..jalan kaki..masa tue, x class mate aku masa belajar ada skali. jujue nama dia..so, ada kawan..tak rasa segan sangat..kelas tiap malam isnin dan selasa..tak lama lepas tue, jack mkin sibuk ngan kerja..dia da tak dpt teman aku ke kelas mcm biasa..dek kerana minat, aku pergi gak kelas sorang2..masa tue, da geng ngan ain, yati, iza, yulie..da ada geng, tak kisah pun kalu g kelas sorang2...

makin lama aku kat kelas tu, makin rapat aku ngan dorang..aku, ain, yati, iza & yulie bersatu..mana2 pergi, pasti kitaorang bersama..very2 closed..belajar tarian endang, zapin, joget, inang..mula2 lembab gak otak aku ni nak pickup step..lama2, paksa otak ni kerja lebih..akhirnya aku dpt gak kejar step tarian aku..

group kitaorang dpt peluang menari masa pesta citrawarna tahun 2008.wah!!!..ni sudah best..gigih berlatih nie..

tup-tup, abang (ketika itu, tunang aku) tak bagi aku amek show tue..dia tak bg sbb kena buka tudung..aku degil gak. aku nak gak wat persembahan tue. janji aku pada dia, citrawarna adalah job aku terakhir..pas citrawarna, aku akan tarik diri..abg benarkan..sebenarnya, amat berat aku wat keputusan tue, tapi aku da janji ngan abang..aku kena tunaikan..aku berat bukan sbb aku nak menari..tapi sebab kawan2 dlm group tarian tue sndiri..kitaorang da mcm adik beradik..sangat la berat ati ni nak tinggalkan tue semua..

so, lepas citrawarna, aku pun tarik diri..sehingga sekarang..aku da tak involve dengan tarian2 nie smua..yang ada hanyalah kenangan yang terpahat dihati ini yang takkan lupa sehingga akhir hayat..

to kak dora, ain, yulie, yati, iza, ain, abg awie, abg zaki, abg zul, dan semua member ASKOPUTRA, mengenali anda semua adalah moment terbaik dalam hidup aku..menari bersama korang adalah kenangan yang terindah sepanjang mengenali korang semua..


*pic ni masa kitaorang training..gambar masa real show takleh diupload sbb sensored (tak pakai tudung, hehehe)

1 comment:

  1. Yerrpp.. sangat merindui detik2 menari.. sangat mencabar sebenarnya.. walaupun nampak senang tapi perghh... perlu latihan yang banyak dowh.. ehe.. =)

    ReplyDelete