Mama & Abah Zahin Bersatu

Daisypath Anniversary tickers

budak hensem semakin membesar

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, March 25, 2010

apa salah dia

arinie baca paper metro. seorang bayi lelaki berusia 4bulan bertarung ngan maut gara2 digoncang oleh pengasuh. apa la salah dia sehingga dia goncang begitu sekali??dan kenapa pengasuh menggoncang budak tue??sbb dia menangis ker??budak besar tue mmg tau menangis je..mana reti benda lain..yang ko tue, kalau tak boleh dengar budak menangis, jangan nak sibuk2 amek tender jaga anak orang..benda tue semua kan amanah..ko ingat senang2 ek nak lahirkan anak??patu bagi kat ko, separuh nyawa ko kerjakan..mak budak tue, kalau duit dia berkepuk, dia takkan suh ko jaga la anak dia..dia akan jaga sendiri..masalahnya dia kena kerja. cari duit tuk besarkan anak dia..dia minta ko jagakan anak dia, jagakan la elok2..syg la dia mcm ko sygkan anak ko sndiri..komperm2 ko ada anak kan??apa rasa kau kalau anak ko, org lain goncang @ dera???

semalam baca paper, budak kena buang plak..ini lagi satu hal..aku tak faham btul manusia zaman sekrang..napa nak dibuang2 bayi yg tak bersalah tue??apa dosa dia??ko yang da buat dosa berguni2 , nak tambah dosa lagi dengan buang bayi tue naper??kalau bayi yang ko buang tu, msih bernyawa takper..kalau da tak bernyawa, patu dijumpai dengan takde kaki la, terbakar la, dihurung semut la..SUBHANALLAH...korang sedar tak anak tue amanah allah..korang buang2 dia mcm tue, korang ingat dia tak cari korang balik ke satu hari nanti???takkan tertanggung rasa bersalah tue seumur hidup kalau korang menganiaya amanah allah..korang tak sakit agaknya masa melahirkan anak tue???tak insaf2..

aku sungguh la hangin bila baca berita2 pasal anak didera, anak dibuang nie...anak tue tak salah aper..jangan lepaskan salah korang yg berguni2 tu pada anak kecik itu..dia tak tau apa2..sayangila dia..berila dia peluang untuk hidup..SUBHANALLAH...kalau korang taknak bela dia pun, berila pada yang nak..tapi bila da beri, jangan lak dituntut satu hari nati..

anak kecik aku tue kalau nyamuk gigit, aku da marahkan nyamuk tue..bayangkan la betapa berharga nya dia pada aku..

*boleh tak kalau aku jumpa sapa yang buang bayi tue, atau dera bayi, aku g tunjal2 kepala dia..nak bunuh tak boleh sbb nati aku yg kena gantung mati..





No comments:

Post a Comment