Mama & Abah Zahin Bersatu

Daisypath Anniversary tickers

budak hensem semakin membesar

Daisypath Happy Birthday tickers

Monday, January 3, 2011

Tahun Baru

setiap kali tahun baru jer, konon2 nak buat azam la
sampai ke sudah, takde nyer pernah tertunai
aku rasa aku ni mmg tak leh buat azam la kot
kalau nak berubah, berubah terus
kalau nak capai apa2, capaikan terus
tak payah la nak berazam bagai
mmg takkan tertunai punyer
KOMPERM

dan sebab itu, tahun nie aku tak tetapkan apa2 azam
cuma aku harap, aku boleh berubah
100% ke arah lebih baik
untuk diri sendiri
untuk suami
untuk anak
untuk keluarga
untuk agama
semuanya la..

doa2kan aku

tahun baru nie jugak, ahmad zahin berubah sikap dia. 3hari cuti, sungguhla manja si kecik tu. sampaikan pandai tunjuk perasaan bila apa yg dia nak, tak dapat. bawa dia g tesco, dia nak jalan sendiri, aku tak bagi, da dia boleh plak meniarap kat tengah2 tesco tue. mana belajar ntah. aku kurung dia dalam troli, dia bantai nangis mcm kena pukul..bawa jalan2 mana pun, asal dia ngantuk jer, tak cukup tido, tunjuk perasaan. taknak ngan orang lain, nak ngan aku jer..jenuh wehhh..nak makan tak boleh, g toilet tak boleh. smua nak kena usung dia. nak dokong dia. kadang2 hilang gak sabar aku nie, tapi ada dia heran. tak denyer dia nak heran ngan aku nyer suara yang kadang2 da high pitch tue..lagi dia bantai meraung, ada..

sampaikan nenek dia, maklong dia, abah dia sndiri marah kat dia. tau dia takut. merajuk..pergi kat aku, minta pujuk..sian dia..menangis la tersedu sedan kena marah..

pagi nie, ari pertama kerja dalam tahun 2011, ahmad zahin buat perangai lagi. pagi2 da menangis beriyer2..tak tau apa yg dia nak. serba serbi tak kena..bagi susu, diam sekejap jer.. bawa jalan luar, diam sekejap jer.. nampak aku naik keter, da melalak balik. sudahnyer masukkan dalam buai, baru senyap. rupanya ngantuk..tu la dia. tak cukup tdo, komperm2 mengamuk..sabar je lah..

tahun 2011 pun da bermula, aku pun kena bermula untuk berubah 100% seperti apa yg aku ckpkan tadi..

No comments:

Post a Comment