Mama & Abah Zahin Bersatu

Daisypath Anniversary tickers

budak hensem semakin membesar

Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, January 14, 2011

lagi kes dera

semalam, semalam baca paper,
mati kena dera ngan ibu tiri
budak usia 3tahun
ngan kesan deraan 73 kesan
rupanya si bapa budak ni pun kaki dera jugak
padan la si ibu tiri takde rasa kasihan bila nak dera anak tiri dia
sbb bapa kandung pun kaki dera
cmner tue??

arinie baca paper
ada lagi kes dera
kena dera ngan ibu kandung sendiri
mungkin buta
bayi umur setahun
lebih kurang sebaya ngan anak aku
bayi setahun, dia tau aper
naper sampai nak ditumbuk sebegitu rupa
tak sayang ker
anak sndiri tau
bukan anak orang lain

aku ni garang jugak
tapi alhamdulillah la
setakat nie
kalau aku hilang sabar sikit
takat jerit je aku nie
tangan tak memukul lagi

dpat kakak ipar aku
tangan laju je lepuk anak dia
aku tengok pun kesian

anak aku
aku marah, dia pandang
patu dia jelir lidah kat aku

pagi tadi, dia main air
sampai abis mekap aku
aku jerit
dia leh gelak
sbb tengok muka aku penuh air
tengok dia gelak
sejuk balik ati aku
tengok muka comel dia tu
terus tak smpai hati
nak marah2 dia lagi

kan bagus
kalau mak2 yang kaki dera tue
marah jer
tengok muka anak
yang suci bersih tue
tak sejuk ke ati korang ha?
smpai tegar pukul anak
dera anak?

yang dera, citer lain
yang buang, lagi satu hal

tak faham aku
dorang tak sakit agaknyer bila bersalin
then sesuka ati je buang
macam buang sampah
tak takut balasan ALLAH ker??

SUBHANALLAH

No comments:

Post a Comment