Mama & Abah Zahin Bersatu

Daisypath Anniversary tickers

budak hensem semakin membesar

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, April 8, 2010

kenapa nama dia AHMAD ZAHIN

ingat lagi, di hujung-hujung penghabisan mengandung, beli buku nama-nama dalam islam. dok la bawa buku tue kehulu kehilir. dok la tanda nama-nama yang menjadi pilihan. cari nama lelaki je plak tue. tak terpk langsung nak cari nama perempuan. da doktor pun sahkan yang baby dlm perut aku tue lelaki.

cari punye cari, suka dengan nama DANISH. tanya kat husband, dia kata dia tak suka ngan nama tu. hampa la sikit. sudahnya malas nak cari da nama untuk anak. suh husband yang cari. malas nak gaduh. kang aku cari, dia tak suka. cari lagi, dia tak suka, wat penat je..

yang pastinya nama pangkal dia AHMAD. dari dalam perut lagi aku panggil baby nama AHMAD.

sehingga la hari ketujuh kelahirannya. abah aku sibuk dok tanya sapa nama baby. aku sendiri pun tak tau, mcm ne nak jawab kan. si husband plak tak nak bagitau. katanya surprise.

dia g sorang2 g jpn nun. daftar nama anak. balik-balik bawa je sijil kelahiran adik dan mykid adik. tertera nama kat situ AHMAD ZAHIN. terus aku suka dengan nama tue..

maksud nama AHMAD tue adalah YANG TERPUJI

ZAHIN pulak adalah YANG CERDIK

tanya kat husband , nama pilih nama AHMAD ZAHIN.dia kata dia sendiri pening masa nak pilih nama anak. sudahnya dia pilih sbb AZ. Huruf awal dan akhir dalam ABC.

abah aku plak, kata nama tue mcm berat tuk dibawa oleh AHMAD ZAHIN.mungkin dari segi maksud dia. nak wat cmne. da daftar. dan zahin pun tak penah meragam sejak diberi nama AHMAD ZAHIN.

alhamdulillah...

semoga ahmad zahin jadi insan seperti maksud nama dia..INSYALLAH

1 comment:

  1. Best laaa coretan mama nie...sayang kat mama sgt2 sbb memahami abg...time kasih....

    ReplyDelete