Mama & Abah Zahin Bersatu

Daisypath Anniversary tickers

budak hensem semakin membesar

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, October 7, 2010

tahun ke dua


25 Oktober setiap tahun adalah tarikh ulang tahun pernikahan aku dengan abahzahin. 25 Oktober tahun ini adalah merupakan tahun kedua kami sebagai suami isteri. sekejap je da dua tahun kami berkahwin. sepanjang dua tahun ini, alhamdulillah, hubungan kami lancar tanpa sebarang masalah yang boleh menggugat keharmonian rumah tangga kami. Ditambah lagi dengan kehadiran cahaya mata kami yang pertama, AHMAD ZAHIN menambahkan seri hidup kitaorang berdua.

apa istimewanya abah zahin dimata aku.

dia seorang yang sangat-sangat comel. serba serbi comel. gaya dia, tingkah laku dia, memang menyenangkan la.

dia juga seorang yang sangat2 menghormati mak dan abah dia. orang kata, kalau lelaki tue hormatkan mak dia, dia juga akan hormat kita sebagai mak kepada anak2 dia nanti.

sangat-sangat penyabar. contra dengan aku nie yang kejenyer nak mengamuk jer. bila aku panas, dia akan cool down kan aku balik.

seorang yang baik hati. pada dia, biarlah orang lain buat jahat kat dia, tapi utk dia membalas then berdendam ngan orang tue, tidak sama sekali. kalau aku la, dendam sampai mati weh.

dia penyayang sangat orangnya. anak2 buah dia smua sayang kat dia termasuk anak buah aku. anak buah aku, kalau pakngah dia datang, tak berenggang langsung. di ajak nyer pakngah main bola la, baca buku la, gelak ketawa la..

seorang yang kelakar. anak aku terkekek2 bila bermain ngan abah dia. ada je tingkah laku abah dia yang buat anak aku ketawa. dengan aku, takde la..

lagi aper eh,

anak menantu yang baik. alhamdulillah, abah dan mak aku sayang abah zahin macam anak2 dia yang lain..

dan yang paling penting,

seorang yang ada pegangan agama yang kuat. jangan tak tau, abah zahin dulu pernah jadi ustaz di salah sebuah sekolah rendah agama di Rawang. insyaallah, dengan pegangan agama dia yang kuat, dia boleh membimbing aku dan anak2 aku nanti ke arah hidup yang lebih diberkati..INSYAALLAH..

Biarlah suami aku tak se handsome orang lain, biarlah suami aku tak sekurus orang lain, biarlah suami aku tak sekaya orang lain, yang penting, hati dia baik. aku terima dia seadanya sepertimana dia terima aku seadanya. aku bahagia hidup dengannya.

* sayang suamiku sampai mati. sampai syurga *
* semoga perkahwinan kami kekal sehingga akhir hayat kami, insyaallah*
* abah yang penyayang*
*anak ngan abah sama comel*
* si comel buah hati kami*
* mama, ahmad zahin & aunty jack (best friend mama)
* anak mama *
* pengubat jiwa lara *
* like abah, like son *
(calon imam muda)

No comments:

Post a Comment