Mama & Abah Zahin Bersatu

Daisypath Anniversary tickers

budak hensem semakin membesar

Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, July 28, 2010

pemarah

ya, aku akui aku memang seorang yang pemarah..serius..entah dari mana aku mewarisi sikap aku ini..rasanya kuarga aku, adik beradik aku tau sangat2 akan perangai gile aku nie..

ingat lagi, masa kecik-kecik..gaduh ngan adik aku (banok)..berebutkan sebiji epal. bukan besar mana pun epal tue...tapi psal epal tu la, aku g koyakkan buku sekolah dia..dan dia aper lagi, balas la..dia g koyakkan buku sekolah aku pulak..abah balik keje, dua2 kena rotan..for sure aku paling teruk kena sbb aku kakak...

masa adik aku yg sorang nie kecik (bancik)..keje dia mmg nak nangis jer..tak dpt nie, nangis, tak dpt tue nangis..patu nangis beriyer lak tue..mcm kena pukul..bila tegur, suh diam, dia leh jerit kat kita balik..da mmg kepantangan aku org kurang ajar nie..elok pulak adik plak tue yg ckp cenggitu kat kakak dia ni kan..mmg salah orang la...pang, sebiji pelempang kena kat dia..dia boleh balas weh...lagi la menyirap darah aku..apa lagi, aku cubit dia..smpai satu tahap tue, aku leh tendang kaki dia smpi sakit kaki dia tue..petang, abah balik, dia leh sambung nangis ngadu kat abah..aper lagi, aku lagi la yg kena..

bila da besar sikit, masih tak ilang pemarah aku tue..pantang kena tegur..mmg cepat je naik angin..

da keje, gaduh lak ngan cc opis aku..aku siap hentak fail kat meja cc tue..gila tak gila la aku..mmg da naik antu weh masa tue..masa tu tak pk da cc ke, bos ker..da satu opis kecoh psal aku ngamuk..smpai ke sudah, cc tu tak berani cari pasal ngan aku lagi..hahahha

bila da ada buah hati (suami), dia la tolong cool down kan amarah aku nie..masa kawan ngan dia (suami), pantang lambat, komperm gaduh..lambat smpai, gaduh..lambat balas sms gaduh..lambat tepon gaduh..serba serbi la ada je punca buat kita orang gaduh...

walaupun gitu, si dia (suami) masih bersabar dengan aku sehingga ke saat ni..

sekrang, anak pulak jd mangsa..subhanallah..apala nak jd dengan aku nie..aku rasa, mau tahap dera kalau aku tak kontrol amarah aku nie...

si comel tue slalu kena mrah..bila dia tak nak tido time mata aku ngantuk tahap gaban, time tu la tune sore aku tinggi melangit..da nangis si comel tue..sian dia..da dia nangis, baru la aku nak insaf kan...sian anak aku kecik2 da kena marah...tiap ari motivasi diri nie, jangan marah2 ngan anak..nti dia jadi pemarah..tapi bila jadi lagi, lupa akan janji aku tue..huhuhuhu..

sayang, maafkan mama yer..mama cuba tak marah2 adik lagi..mama sayang adik..mama taknak adik jauh hati dengan mama..mama minta maaf ye sayang...


sangat tenang bila melihat wajah ini..

No comments:

Post a Comment