Mama & Abah Zahin Bersatu

Daisypath Anniversary tickers

budak hensem semakin membesar

Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, July 9, 2010

keter ABAHZAHIN kena langgar..huhuhuhu



selama bertahun keter wira tue tak penah accident, tak penah kena langgar, tup2, kena langgar petang semalam..sedih siut..kitaorg punye la jaga..sudahnyer, kena gak...

petang semalam abah zahin balik awal. tak sihat. so, aku kena la balik keje sendiri naik lrt. abah zahin amek aku kat lrt cempaka. kul 5.45petang, aku tepon, abah zahin da kuar umah utk amek aku kat lrt. kul 6 aku sampai kat lrt, abah zahin tak sampai2 lagi..tup2 dia tepon,

"mama, abg accident ni..ada kat caltex..datang la sini"
"ha???sapa langgar sapa???
"dia langgar keter abang..datang la sini"
"ok"

aku rasa macam nak berlari jer pergi kat caltex tue..bukan jauh pun..tapi dalam hati jgan la ada apa2 cedera kat abang..jalan punyer laju, dari jauh aku nampak abang, mamat yang langgar tue dengan dua orang anggota polis..

smpai kat keter, subhanallah..bontot wira kitaorang smpai nak jatuh dibuatnyer..kuat betul dia hentam





tengok plak motor dia..WUC...baru lagi motor mamat nie..siap ada lesen P..


abang tanya kat mamat tue,

"adik tak nampak ke abang da bagi signal dulu??..mcm ner adik boleh hentam gak keter abang???"

"saya tak bawa laju pun abang..saya pun tak tau mcm ner boleh saya hentam keter abang"

abg polis yang dua orang tue nyampuk

"ko jangan nak tipu ek!!..aku nampak ko bawak laju..klau tak laju, tak de la sampai kemek mcm ni keter abg ni ko langgar"

"..........................."(mamat tue terdiam)

" ko ada cedera apa2 tak?? kuat ke ko langgar ??

"kuat jugak la abang..saya sampai terjatuh la"


mamat ni la yang langgar

ari pun semakin nak malam..abang pun bawak la keter ngan bonet nak jatuh tue perlahan2..
g IPD ampang jaya. dia suh g polis trafik kat bandar ampang nun..mcm ne nak g ngan bonet gaya mcm tue..g bengkel yang selalu abg servis keter, suh dia ikat dulu bonet yang nak jatuh tue..pas ikat, anta aku balik sbb aku kena jaga ahmad zahin. sian dia ternanti2 mama dia ni balik keje...

pas maghrib, abg kuar balik g balai polis trafik , bandar ampang tuk buat report..

pastu, tunggu la proses claim insurans atas motor tue sbb dia yang langgar kan..

tak tau smpai bile..selagi keter tak repair, tak de la kemana2 aku..argh!!! tak sukanya!!!

patah kaki okeh!!!

apa2pun, bersyukur sangat sbb hanya kereta yang remuk..kalau abg aku yg cedera parah ker, lagi haru..ALHAMDULILLAH..

* abg cerita, sebelum dia keluar umah petang semalam nak g amek aku, zahin menangis kuat nak ikut..mcm tak bagi abah dia kuar..adakah itu petanda yang akan berlakunye accident tue???hanya ALLAH je yang tahu...

5 comments:

  1. mak aii!!! teruknya kene langgar.. dasat toi budak tuh.. seb bek hubby ko ok.. n budak tu pun ok.. mmmmm.. how much is d damage babe??

    ReplyDelete
  2. how much??
    tak de la bengkel tu bgtau plak..
    anggaran 700 ke atas kot..

    ReplyDelete
  3. huhuhu.. menangis dowhhh.. kalo aku, memang aku tinggal n aku akan nek public transport.. almaklumlah, tengah2 bulan nih (x sampai pun tengah bulan! hahah).. hahah.. so, claim insurance ae?

    ReplyDelete
  4. da siap da pun keternyer

    nasib baik claim atas insurans motor mamat tue..

    kitaorg tak yah bayar sesen pun

    ReplyDelete
  5. owh ok.. ehe.. sib bek.. mmg salah budak tu, jadi kene die tanggung aaa..

    ReplyDelete