Mama & Abah Zahin Bersatu

Daisypath Anniversary tickers

budak hensem semakin membesar

Daisypath Happy Birthday tickers

Wednesday, February 2, 2011

1 FEBRUARI 2011


semalam cuti umum.
hari wilayah
cuti pada yang kerja ngan wilayah persekutuan sahaja
yg keje ngan kerajaan negeri
sila kerja
dan jangan jeles
abah zahin gigih la g keje pagi2
kihkihkih
nikmatnye dunia duduk rumah
smbil jadi surirumah hanya untuk sehari

dari pagi,
aku dok melayan karenah si kecik
dia pun seronok tengok mama dia ada kat rumah
abah dia pergi kerja pun
dia tak heran

mandikan dia,
manjakan dia
bagi susu
tido kan dia
main ngan dia

bahagia sangat2
rasa macam nak benti kerja
then duduk rumah
manjakan dia 24jam

tengah2 layan karenah dia
kadang2 saja nyakat
bagi dia nangis
hehehe
so cute
tup2
dia nangis2 tue
bleh plak dia panggil
ammma...mama...

subhanallah
gembiranya aku
aku dpat dengar sndiri
anak aku panggil aku
aku leh tepuk tangan
sedangkan anak aku tengah melalak

aku bukan suka dengar anak aku melalak
tapi
time dia melalak tue la
dia akan panggil aku
mama...

aku tepon abah zahin
khabarkan berita gembira
dia tak percaya

sabar jer la

dia balik kerja
then
time maghrib
tengah solat
si kecik melalak lagi
then, dia panggil aku
mama...

see..
time tue la
baru abah dia percaya

akhirnya
si kecik
da mula panggil aku
mama

malam tue jugak
aku ckp kat abah zahin
"mama nak benti kejer la, nak jadi suri rumah"
abah zahin hanya senyum...

senyum bahagia,
mcm aku
:-)

* di usia setahun 4 bulan, gigi da 18batang, then tepat 1 februari 2011, dia panggil aku MAMA



No comments:

Post a Comment