Mama & Abah Zahin Bersatu

Daisypath Anniversary tickers

budak hensem semakin membesar

Daisypath Happy Birthday tickers

Thursday, August 4, 2011

potong rambut


sehari sebelum puasa, aku, abahzahin ngan zahin pergi la satu kedai nie
kedai ni mmg da biasa potong rambut aku..skarang rambut zahin pulak
malas nak pergi kat kedai mamak. tak tau naper..

sebelum2 nie, msa zahin kecik, zahin takat nangis jer..
sekarang nie dia da besar..
so, da panndaaii menunjukkan perasaan

sampai2 kedai jer, zahin masuk je kedai tue, da peluk kaki aku da
aku tau da dia mesti takut punyer
yg kelakar nyer siap ajak aku keluar balik dari kedai tue
aku umpan ngan lori mainan dia
lupa pulak belikan dia coklat ke jajan ker

tunggu punye tunggu, tiba la giliran dia nak dipotong rambutnyer
duduk je atas kerusi , nak balut badan dia ngan kain
da meraunggg
siap tendang2 aku
siap gigittt2 aku
subhanallah sakittnyer
aku pujuk2 dia,
tak jalan gak pujukan aku tue

akak yg nak potongkan rambut dia suh umpan ngan apa2 yg boleh lekakan dia
suh abahzahin g kedai
carikan mainan ker
aper ker
abahzahin belikan lolipoop
lolipoop mmg feberett zahin

elok je dpt lolipop
turn dia smula
msa ni mmg redah jer
ngamuk ker
aper ker
rambut kena potong jugakk

aku peluk dia kuat2
smbil pujuk2 zahin
abah dia pulak tolong pegangkan kepala
zahin kalau ngamuk, dia main hantuk2 paler
akak potong rambut dia main potong jer
aku ckp, takpe la kak
tak cntik sgt pun tak per
janji potong...

zahin siap gigil2 lagi menangis
punyer marah ngan aku
nangis teran2 tue
sekejap je punnnn
pas siap smua, nangis tak berhenti lagi tu
sedihh betul la tu kena paksa ngan mama

kibas rambut2 dia smua
cuci muka,
dokong dia
umpan ngan lolipop
masih gak nangis

dia benti nangis bila kuar dari kedai gunting tue
sabor je la
sudahnyer balik tak pakai bju
tak pakai sluar
pakai pampers smata2
ngan mata bengkak...

bila aku ingat2 kan balik
zahin ni mmg tak suka rambut dia dipotong sejak lahir
msa dia usia 30ari, botakkn pale dia masa akikah
cmtu jugak la dia nangis
meraung2 tak suka
ni da nak usia 2 taun,
msih perangai yg sama
tak suka dipotong rambut nyer
rambut da la lebaattt
klu tak potong
jd apa???
*zahin kalu potong rambut, rupa dia mcm nie*
*ni kalau dibiarkan rambut dia panjang*

*aku suka gak sebenarnya klu rambut dia panjang, COMEL!!*

No comments:

Post a Comment