Mama & Abah Zahin Bersatu

Daisypath Anniversary tickers

budak hensem semakin membesar

Daisypath Happy Birthday tickers

Friday, August 20, 2010

BOSAN

bosanla aku keje kat sini..tak macam aku keje kat tempat lama aku dulu. kat sini, serius bosan..bosan dengan bos, dengan pegawai2, dengan staff2 kat sini.

kat tempat lama, balik la pukul baper pun, aku sanggup..keje la ari sabtu ahad pun, aku sanggup

kat sini, even nak tunggu satu minit sekalipun, aku tak sanggup..nak suh g kursus merepek2, lagi tak sanggup.

yang lebih membosankan, adalah bos aku. serba serbi tak kena. nak perfect slalu. lagi aku berhati2, lagi la aku buat silap..cmner tue??

malas la pk pasal keje kat sini..takde hati langsung.. kalau satu ari nati aku bertukar, sini la yang aku takkan jejak kembali..

bila da bosan, mula la perut pun rasa lapar jer. padahal tengah puasa nie. dulu msa kecik2, boleh la puasa separuh hari la bagai, ni da jdi mak budak, takkan nak puasa setengah ari lgi kot. tak patut, tak patut...

kawan-kawan semua sibuk pk nak masak aper tuk juadah buka la, lauk sahur la..aku??dok pk gak tapi pk nak beli ape la bukan masak. secara jujurnya, aku tak la rasa aku ni tak boleh masak sbb masa adik2 aku kecik dulu, kakak aku kat asrama, aku la jadi tukang masak dorang time mak abah aku keje. cumanya da tak dipraktikkan lagi. sudahnye, adik2 aku yg semakin membesar lebih pandai masak dari aku ni. camner tue? tu la malas lagi..aku bukan malas tapi aku rasakan diri aku ni sangat2 tak pandai masak. seyes weh..msa dok putrajaya berdua je ngan syang, ada gak la aku msakkan tuk dia. tomyam, ayam kurma, masak smbal udang.bila da dok ampang nie tambah2 lagi kak long lebih pandai masak dari aku nie, langsung la aku tak pegang senduk langsung. kalau aku masak pun, balik2 smbal kentang ngan tempe tue..syg aku pun da naik muak..bila buka buku resepi, takde lauk lain yang aku cari, balik2 udang, sotong, udang, sotong.citer ngan syg, dia dok gelakkan aku. mana taknyer, asik2 udang, sotong, udang, sotong..dia da muak kot..mmmm

sudahnya, ari2 la aku g paksa sayang aku bawa aku g bazar ramadhan. balik2 yang aku beli, otak-otak, air kelapa.tu je la. aku pun mmg jenis yang selagi tak bosan dengan benda tue, slagi tue la aku stick kat itu je..aku mmg suka otak2 dan air kelapa. so, korang percaya tak, almost everyday time buka poser, wajib ada otak2 dan air kelapa. kalau org lain da muak da, tapi bukan aku. selain dari dua tue, aku selalu cari lauk siput sedut. baru ari isnin lepas, aku dok la cari lauk siput sedut. jalan punya jalan, jumpa satu gerai nie. nampak menarik. gaul punye gaul, jumpa CICAK weh dalam gulai tue..giler kau?? nasib aku nampak, kalau tak, kompermla keracunan makanan...

sehingga ke arinie, tak g da gerai tue.. takut terkena.
* lain kali masak. komperm lebih sedap dan lebih bersih.

abaikan, aku merapu sebenarnya sbb bosan tahap dewa da nie..

No comments:

Post a Comment